Не завжди фотограф супроводжує випускників до кінця гуляння. Варто запастися фотоапаратом, щоб відзняти й неофіційні моменти.

Тому проблема фотографування в умовах недостатнього освітлення особливо актуальна під час випускного, коли святкування затягується аж до сходу сонця. Похмурі ж дні мало що можуть запропонувати у плані творчого самовираження, зате прекрасна святкова ілюмінація, яскравий місяць і зорі, що переливаються в світлі нічних вогнів, цілком здатні прикрасити собою будь-який знімок. Щоб підсвітити сюжет імпульсом спалаху, особливої вправності не потрібно: в автоматичному режимі при поганому освітленні камера використовує спалах самостійно. Як правило, вбудований спалах здатний освітити об’єкти на відстані 5-7 метрів від фотокамери — за межами цієї зони на знімку буде практично неможливо що-небудь розгледіти. Якщо ви все ж наважилися знімати зі спалахом, варто прослідкувати, щоб найближчий до камери об’єкт був віддалений від вас не менше ніж на метр. Розташовані на ближчій відстані предмети на темному фоні виглядатимуть білими й не додадуть виразності фотографії. Якщо спалах використовується для зйомки людей, необхідно активувати режим придушення ефекту “червоних очей”. Без використання спалаху нічна зйомка теж можлива: наприклад, можна встановити вище значення світлочутливості матриці. Якщо в автоматичному режимі еквівалентна чутливість сенсора обмежена значенням ISO 100, то “ручне втручання” дозволяє нарощувати світлочутливість до ISO 400 або ISO 800, а найбільш “просунутим” серед компактів доступні значення аж до ISO 3200. Втім, такі величини, як правило, досягаються за допомогою електронного посилення сигналу — одночасно підвищуються шуми і різко падає якість знімка. Варто згадати й сюжетні програми. “Нічний” режим фотографування доступний практично всім цифровим фотокамерам. Крім того, багато апаратів реалізують і більш “спеціальні” режими: “Нічний портрет”, “Нічний пейзаж”, “Феєрверк”, “Свічки” і так далі. Як правило, ці програми досить просто активуються через меню або “зовнішні” органи управління, а їх використання дає досить ефектні результати. Переконавшись, що ви знімаєте саме те, що потрібно, слід поклопотатися і про фотокамеру: якщо об’єкти першого плану недостатньо освітлені (а отже, недостатньо контрастні), апарат може зіткнутися з певними проблемами при автоматичному наведенні на різкість. Багато камер дають можливість коректувати фокусування вручну або забезпечені функцією підсвічування автофокусу. Якщо ж ці функції недоступні, ви можете допомогти камері зорієнтуватися, підсвітивши об’єкт зйомки, наприклад, кишеньковим ліхтариком.

Рівне нська газета